Тестове на Avenger e-Hybrid с иновативен 48V хибриден двигател

12 March 2024

Между 12 и 20 март, в Балоко — международен еталон, когато става дума за експериментално развитие, европейските журналисти получават изключителната възможност да се потопят в уникалните качества на емблематичните хибридни автомобили Jeep® начело с новия Avenger e-Hybrid като първото превозно средство, което се представя. Балоко е мястото, където са създадени няколко от най-новите модели Jeep, най-вече Renegade, и предлага най-добрата офроуд писта в Европа и всички пътни тестове, от които се нуждаете.

 

Ерик Лафорж, ръководител на марката Jeep в Европа, коментира: „За Jeep новият Avenger e-Hybrid е изключително важен, тъй като прави още по-силна „Свободата на избор“, която предлагаме на клиента. Това е трета опция, в допълнение към бензиновата и електрическата версии, предоставяща първа стъпка към електрическата мобилност за тези, които все още не се чувстват готови да се присъединят към тази пазарна еволюция. Новият Avenger e-Hybrid съчетава електрификацията и автоматичната трансмисия, както много клиенти желаят в този момент”.

 

Изживяването е предназначено да демонстрира, че марката Jeep е пионер в предлагането на mild хибрид, който работи подобно на пълен хибрид благодарение на новия Jeep Avenger e-Hybrid. Изпъквайки с изключителни възможности за шофиране, като същевременно осигурява намалени емисии на CO₂, Jeep Avenger e-Hybrid, задвижван от своя иновативен 48V хибриден двигател, допълнително подпомага марката Jeep в иновативното пътуване към електрификацията.

 

Това, което журналистите несъмнено ще забележат на пътя, е, че двигателят, задвижващ новия Avenger e-Hybrid, представлява най-високото ниво на технологично постижение, осигурявайки както комфорт, така и производителност. С тази най-съвременна технология, новият Avenger e-Hybrid осигурява изключително гладко шофиране, което позволява на журналистите да изпитат електрическата мобилност при по-ниски скорости. Това става възможно чрез интегрирането на автоматичната 6-степенна e-DCS6 трансмисия с двоен съединител с нейния интегриран електрически двигател.

 

Маршрутът следва двуликия Avenger, който осигурява спокойствие както на пътя, така и извън него. От една страна, маршрутът позволява на водача да изпробва хибридните функции (възстановяване на енергия и електрическо задвижване при ниска скорост) и техническите функции като асистирано шофиране от ниво 2. От друга страна, офроуд маршрутът демонстрира възможностите за движение при всякакви терени и всякакви метеорологични условия, където могат да се използват всички предимства на модела – системата selec-terrain, контрол при спускане по наклон, просвет и офроуд ъгли. Участниците ще могат да тестват новия Avenger e-Hybrid с предизвикателство за всеки маршрут – шофиране с възможно най-много електричество по шосейния маршрут и лесно справяне с офроуд трасето.

Новият Avenger e-Hybrid е проектиран да бъде първата стъпка към електрификацията. Той използва задвижване, базирано на лека 48V хибридна система, способна да достави почти пълно хибридно изживяване. Двигател с вътрешно горене със 100 к.с., съчетан с електрически мотор с мощност 21 кВ, след това е интегриран в 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и 48V ремъчен стартер за плавен преход към електрическото задвижване, което също води до допълнителни спестявания на CO₂. Литиево-йонната батерия от 0,9 кВч е разположена под седалката на водача, без да засяга вътрешното пространство, което остава същото като това на бензиновия Avenger.

Цялата 48V хибридна система тежи само с 60 кг повече от конвенционалната автоматична скоростна кутия. Това запазва общото тегло на Avenger e-Hybrid само на 1280 кг.

 

Новият Avenger e-Hybrid значително намалява разхода на гориво и чрез системата за регенерация на спирачките съхранява енергия, за да я освободи, когато е необходимо в цикъла на хибрида. Освен това електрифицираната автоматична трансмисия, интегрирана в 48V хибридна система, намалява разхода на гориво с до – 20% в сравнение с конвенционалната автоматична трансмисия. Като цяло консумацията на 48V хибридна система е -13% спрямо термичния двигател, а ако вземем предвид само градско шофиране, намалението може да достигне -28% при WLTP градски цикъл.

Това сваля емисиите на Avenger e-Hybrid до 111 г/км CO₂ с нетен разход на гориво, равен на 4,9 л на 100 км при WLTP цикъл.

Освен това електрическият двигател и термичният двигател могат да движат предната ос независимо. Това означава, че всички маневри с ниска скорост могат да се извършват в безшумен, изцяло електрически режим за повече от 50% от пътуването при градско шофиране, което значително намалява стреса от ежедневното шофиране. Новият Avenger e- Hybrid предлага безпроблемен комфорт при шофиране, от паркиране на автомобила с e-parking до превръщането на задръстванията в почти поносими благодарение на лекотата на функциите e-creeping и e-queuing. В допълнение, Avenger e-Hybrid може да измине до 1 км с изключен двигател с вътрешно горене за гладко шофиране в зони с ниски емисии, като зоните с ограничение до 30 км/ч.

 

Новият Avenger e-Hybrid предлага това, което клиентите ценят най-много от истинското хибридно изживяване – устойчиво, но комфортно шофиране. В същото време чрез функцията E-Boost системата може да осигури допълнителна тръпка, когато пожелаете. В този режим 55 Нм въртящ момент на електрическия мотор се добавя към вече наличния въртящ момент от термичния двигател. Това подобрява еластичността при ниски обороти и при потегляне на автомобила.

С добавянето на 48V ремъчен стартер хибридната система също така осигурява плавни и бързи преходи между електрически режим и нормален режим на движение.

 

Но има още една характеристика на новия Avenger e-Hybrid, която прави шофирането едновременно по-лесно и приятно – новата e-DCT6 трансмисия, вече налична в гамата на Avenger, която е идеална за безпроблемно шофиране в града и по магистрала, допълнена с лостчета за управление, за да добавете забавление към своето преживяване.

 

Jeep Avenger e-Hybrid може да се похвали с повече от 200 мм клиренс, 20° рампов ъгъл, ъгъл на проходимост 20° отпред и 34° отзад, което означава, че легендарните възможности на марката са запазени и при хибридния вариант. Предлагат се също така 6 режима на управление – 3 за градско шофиране и шофиране на дълги разстояния – Normal-Eco-Sport, 3 за офроуд приключения – пясък-кал-сняг. Освен това, Hill Descent Control, който намалява риска от подхлъзване и загуба на контрол по стръмни, твърди склонове.

 

Avenger e-Hybrid се предлага в 3 версии. Като стандарт всички те включват пълен цифров интерфейс със 7“ дигитален клъстер – безжичен AA/CP, LED фарове, selec-terrain, лостчета на волана и пълен набор от функции за безопасност. От там всеки клиент може да избере спецификациите, които отговарят по-добре на неговите нужди.

 

Longitude, стартовото ниво на Avenger e-Hybrid, е стилен и универсален модел с 16“ алуминиеви джанти. Круиз контролът е налице, докато безопасността и технологията са подсигурени с предлагането на пълен набор от функции, включително автономно аварийно спиране, разпознаване на пътни знаци, асистент за поддържане на лентата плюс асистент за внимание на водача. Следващото ниво Altitude предлага превъзходно Jeep изживяване с допълнителен стил и комфорт. Екстериорният дизайн е подсилен от 17“ лети джанти. Вътре първокласните седалки осигуряват нотка на елегантност. Функции като 10,25“ изцяло цифров инструментален панел и адаптивен круиз контрол допълнително повишават вдъхновяващия стил на автомобила. И накрая, Summit – флагманът в гамата, върхът по отношение на съдържание, стил и характеристики, привлича вниманието с екстериор с 18“ лети джанти и изцяло LED светлини. От вътрешната страна откриваме многоцветно амбиентно осветление и електрохроматично „безрамково“ огледало за обратно виждане, което добавя изтънченост. Що се отнася до технологиите, Summit е в собствен клас, като предлага безключов достъп и стартиране на двигателя, наблюдение на мъртвите зони, 180-градусова камера за обратно виждане с дрон изглед, 360-градусови сензори за паркиране, автоматични дълги светлини, hands-free врата на багажника и възможност за автономно шофиране от ниво 2.

Клиентите могат допълнително да персонализират своето превозно средство чрез избор на пакет опции, със селекция от предложения, които отговарят на всички очаквания – това включва високотехнологични решения като първокласна аудио система JBL, кожени седалки с електрическо регулиране на водача и функция за масаж, както и опцията за асистирано шофиране от ниво 2.

Клиентите могат също така да избират и екстериорни опции, като наскоро представения панорамен покрив, който осигурява забавление на открито както за водачите, така и за пътниците.

 

По отношение на цените, версията Longitude на Avenger e-Hybrid започва от 53 115 лв. Новият Avenger e-Hybrid ще бъде наличен в представителствата на Jeep от края на април.

Повече снимки на https://www.media.stellantis.com/bg-bg/jeep/press/test-avenger-e-hybrid.