Jeep представя новия модел Wrangler MY 2024

05 April 2023

Най-проходимият и разпознаваем автомобил в света Jeep Wrangler продължава своята легендарна история с нов модел за 2024 г. Той предлага несравнима комбинация от офроуд възможности, автентичен дизайн, усъвършенствани задвижващи системи,  превъзходна динамика на пътя и извън него, както и множество иновативни функции за безопасност и модерни технологии. Най-емблематичният SUV автомобил предоставя изконната формула на Wrangler – свободата да отидете навсякъде и да правите всичко.

За 2024-а моделна година Jeep издига способностите на Wrangler до нови високи с прилагането за първи път на заден мост Dana full-float, възможност за бавно движение в офроуд тип „пълзене“ с предавателно отношение 100:1, нова фабрично инсталирана лебедка Warn и увеличен капацитет за теглене до 2,3 тона. Новият интериор предлага повече комфорт и безопасност на пътниците с въвеждането на електрически предни седалки, мултимедия Uconnect 5 с 12,3-инчов сензорен екран и странични въздушни възглавници тип „завеси“ за предните и задните места.

Архетипният приключенски герой

„Jeep Wrangler е архетипният приключенски герой, въплъщаващ духа и душата на марката“, сподели Кристиан Мюние, главен изпълнителен директор на Jeep. „От въвеждането на модела на пазара досега сме продали почти 5 милиона автомобила Wrangler по целия свят. С всяко ново поколение задаваме все по-висок еталон на проходимост. Днес ние отново вдигаме летвата, като комбинираме най-мощния Wrangler до момента с повече технологии, функции за комфорт и безопасност. Това е безкомпромисна комбинация, подсилена от свободата да избирате от четири различни типа на задвижване, включително нашата електрифицирана система 4xe, с която Wrangler което е най-продаваният PHEV автомобил в Америка“, добави Мюние.

Новият модел Wrangler надгражда своето наследство за свобода и приключения и отправя ясно послание към всички лоялни фенове и офроуд ентусиасти. „Автомобилът е илюстрация на това колко силна е общността на Jeep и как хората в нея продължават да бъдат двигател на подобренията въз основа на очакванията си за по-голяма проходимост, иновативни технологии и повече комфорт“, каза Джим Морисън, старши вицепрезидент и ръководител на Jeep за Северна Америка.

В зависимост от пазарите новият Jeep Wrangler ще се предлага във версиите Sport, Willys, Sahara, High Altitude, Rubicon и Rubicon 392. Първите произведени автомобили ще пристигнат в дилърствата на марката в САЩ в края на 2023 г., а през 2024 г. и на пазарите по целия свят. Европейските спецификации ще бъдат обявени на по-късен етап.

Свобода с нулеви емисии: 4xe е новото 4×4

Jeep Wrangler 4xe продължава да бъде най-продаваният автомобил с Plug-in хибридна система в Америка в две поредни години. Новият модел следва стратегията за постигане на свобода с нулеви емисии, тъй като целта на Jeep е да се превърне в най-екологичната SUV марка в света, създавайки най-способните и устойчиви SUV автомобили.

Моделът Wrangler 4xe има важна роля за Jeep в изпълнението на стратегическия план Stellantis Dare Forward 2030, в който електрифицираните и по-ефективни системи за задвижване помагат на концерна да намали своя глобален въглероден отпечатък с 50% до 2030 г. и да излезе начело в транспортната индустрия чрез постигане на нулеви въглеродни емисии до 2038 г.

До края на 2025 г. цялата гама на Jeep в Северна Америка ще бъде електрифицирана. До 2030 г. 50% от продажбите на марката в САЩ ще бъдат на електрически превозни средства, а 100% от автомобилите Jeep в Европа ще бъдат изцяло електрически.

 

4xe: комбинация от мощност и ефективност

Най-модерната задвижваща система, разработвана някога за Jeep Wrangler, увеличава максимално ефективността и същевременно осигурява пътуване в изцяло електрически режим.

Задвижването на Jeep Wrangler 4xe комбинира два електрически мотора и 400-волтов акумулаторен пакет с 2,0-литров четирицилиндров бензинов турбодвигател и осемстепенна автоматична трансмисия. Тази конфигурация увеличава максимално ефективността на компонентите на хибридното задвижване и ги съчетава със световноизвестната и доказана проходимост на Wrangler.

Всички версии Wrangler 4xe предлагат Power Box с четири 120-волтови контакта с 30 ампера обща мощност, което позволява на батерията да захранва външни устройства като телефони и таблети.

Задвижващата система с мощност 375 к.с. и 637 Nm въртящ момент се състои от следните компоненти:

  • 2,0-литров 4-цилиндров турбодвигател
  • Интегриран към двигателя електрически мотор-генератор
  • Интегриран към трансмисията електрически мотор-генератор
  • 400-волтова литиево-йонна-никел-манган-кобалтова батерия с 96 клетки и капацитет 17-kWh

Изборът на различни режими на шофиране позволява на водача да приспособи хибридния автомобил така, че да отговаря най-добре на желанията му за всяко пътуване:

  • Хибриден: Режимът по подразбиране съчетава въртящия момент от 2,0-литровия двигател и електрическия мотор. В този режим задвижващата система първо ще използва енергия от батерията, след което ще добави тяга от 2,0-литровия бензинов двигател, когато батерията достигне минимално ниво на заряд.
  • Електрически: Задвижването работи с електрическа енергия за движение с нулеви емисии, само докато батерията достигне минималния заряд или водачът поиска повече въртящ момент (с рязко натискане на педала на газта и широко отваряне на дроселовата клапа), което задейства 2,0-литровия двигател.
  • eSave: Дава предимство при задвижването от 2,0-литровия двигател, спестявайки заряда на батерията за по-късен етап, например за движение в електрически режим сред природата или в градски зони, където има ограничения за превозни средства с вътрешно горене. В режим eSave водачът може също да избира между Battery Save и Battery Charge чрез менюто Hybrid Electric Pages от дисплея на мултимедията Uconnect.

Най-широката гама от задвижващи системи в премиум офроуд сегмента

Новият Jeep Wrangler предлага най-разнообразния избор от задвижване в офроуд сегмента – от електрифициран 4xe Plug-in хибрид до двигател V8 с 470 к.с. при Rubicon 392. Клиентите могат да се спрат на задвижването, което най-добре отговаря на начина им на живот. Версиите 4xe и Rubicon 392 се предлагат ексклузивно само с 8-степенна автоматична трансмисия, докато при бензиновите версии с 2,0-литрови и 3,6-литрови двигатели има избор между 6-степенна механична и 8-степенна автоматична трансмисия:

  • 2,0-литров 4-цилиндров турбодвигател PHEV 4xe: 375 конски сили, 637 Nm въртящ момент
  • 2,0-литров 4-цилиндров турбодвигател: 270 конски сили, 400 Nm въртящ момент
  • 3,6-литров V6 двигател: 285 конски сили, 353 Nm въртящ момент
  • 6,4-литров V8 двигател: 470 конски сили, 637 Nm въртящ момент

Легендарна офроуд проходимост

Новият Jeep Wrangler осигурява легендарни възможности за офроуд благодарение на:

  • Четири усъвършенствани 4×4 системи:
    • Command-Trac part-time трансферна кутия
    • Rock-Trac part-time трансферна кутия
    • Rock-Trac full-time трансферна кутия
    • Selec-Trac full-time трансферна кутия
  • Несравними предавателни отношения до 100:1
  • Газене във вода с дълбочина до 86,5 см
  • Безкомпромисни ъгли на проходимост и пътен просвет:
    • Ъгъл на приближаване: 47,4 градуса
    • Рампов ъгъл: 27,8 градуса
    • Ъгъл на отдалечаване: 40,4 градуса
    • Просвет: 32,7 см

Емблемата Trail Rated на всеки автомобил Wrangler отразява уникални офроуд характеристики като цели предни и задни мостове Dana, двустепенна трансферна кутия, контрол на сцеплението, куки за теглене, дискови спирачки на четирите колела, четири предпазни панела под автомобила и гуми с минимален диаметър по външния ръб 32 инча. Новият Wrangler издига проходимостта на още по-високо ниво с ново поколение заден мост Dana 44 HD full-float на версиите Rubicon, подобрено оборудване на версиите Willys със стандартен блокаж на задния диференциал и 33-инчови гуми, както и нова версия Rubicon X със стандартни 35-инчови гуми, предна офроуд камера и стоманени брони.

Собствениците на Wrangler винаги се стремят към още по-големи офроуд възможности, като често монтират на автомобилите си по-големи колела и съответно мостове full-float за усилено натоварване. При тях функцията на полуоската е единствено да предала въртящ момент към главината на колелото и е подложена само на усукващи натоварвания (без да поема теглото на автомобила). Сега клиентите на Rubicon могат да получат фабрично мостове full-float, които обикновено са характерни за тежките търговски камиони.

Легендарните офроуд възможности на Wrangler Rubicon са осигурени от единствени по рода си офроуд функции като:

  • Заден мост Dana 44 HD full-float
  • Rock-Trac part-time трансферна кутия с понижаване на предавките 4:1
  • Електронно откачане на предната стабилизираща щанга
  • Tru-Lok блокажи на предния и задния диференциал
  • 17-инчови алуминиеви джанти с 33-инчови гуми BFGoodrich за всякакъв терен

Новата версия Rubicon X, още по-премиум вариант на Rubicon, добавя:

  • Rock-Trac full-time трансферна кутия
  • Интегрирана предна офроуд камера
  • Стоманени брони
  • Xtreme 35 пакет – Beadlock джанти (със специално захващане на гумата към джантата с метални пръстени) с 35-инчови гуми BFGoodrich за всякакъв терен (за бензинови 2,0-литрови и 3,6-литрови двигатели с автоматични трансмисии)

В гамата се завръща Wrangler Rubicon 392 с мощност 470 конски сили и със стандартен пакет Xtreme 35, предавателно число на задния мост 4,56 и Selec-Trac full-time трансферна кутия с понижаване на предавките 2,72:1.

Версиите Wrangler Rubicon се предлагат с фабрично инсталирана лебедка Warn с капацитет 3630 кг, монтирана на стоманена предна броня, чийто странични накрайници могат да се демонтират.

Версиите Wrangler Willys имат подобрени 4х4 възможности с със стандартен Tru-Lok блокаж на задния диференциал, тръбни предпазни елементи под праговете, теглич и усилена електрическа инсталация, както и по-големи 33-инчови гуми (заместващи предишните 32-инчови гуми). В допълнение Willys 4xe получава Selec-Trac full-time трансферна кутия с понижаване на предавките 2,72:1.

Версиите Wrangler High Altitude разполагат стандартно с електрически подвижен покрив, електрически седалки с регулиране в 12 посоки и отопление, интегрирана предна камера и Selec-Trac full-time трансферна кутия. Тези характеристики допълват уникалния външен вид с 20-инчови джанти и брони в цвета на автомобила. Версиите High Altitude са първите модификации на Wrangler, които предлагат ексклузивния нов интериорен цвят Mantis Green за панела на арматурното табло и кожени седалки Nappa.

 

Конструкцията каросерия върху рама е в основата на легендарните възможности

Използвайки конструкция тип каросерия върху рама с петточково окачване новият Wrangler предоставя ненадмината проходимост, усъвършенствана динамика на пътя и подобрени функции за безопасност.

За да предпази важните компоненти на автомобила в офроуд, включително резервоара за гориво, трансферната кутия и автоматичната трансмисия, Wrangler разполага с четири предпазни панела отдолу на автомобила. При версиите Willys и Rubicon се използват здрави тръбни предпазни елементи под праговете, за да предотвратят потенциални щети по каросерията в тежък офроуд.

Прилагането на леки, високоякостни алуминиеви материали, включително при изработката на вратите, пантите, предния капак, калниците, рамката на предното стъкло и магнезиевата задна врата, помага за намаляване на теглото и подобряване на горивната ефективност.

Амортисьорите са настроени за оптимален баланс между комфортно поведение върху асфалт и стабилност в офроуд. При моделите Wrangler Rubicon е включено електронно откачане на предната стабилизираща щанга, за да се осигури допълнителен ход на колелата, когато теренът изисква това.

Повече от 85 иновативни функции за безопасност

Безопасността и сигурността на пътниците са от първостепенно значение при разработването на новия Jeep Wrangler, който предлага повече от 85 активни и пасивни функции за безопасност и сигурност. Стандартни за всички версии стават страничните въздушни възглавници тип „завеси“ за предните и задните места, които допълват стандартните и досега предни въздушни възглавници за водача и пътника и монтираните в предните седалки странични въздушни възглавници за водача и пътника.

Wrangler разполага с предпазни устройства и ограничители на натоварването на коланите за задните места, както и структурни подобрения за по-голяма устойчивост при страничен удар.

Системата за предупреждение при опасност от челен сблъсък и усъвършенстваният круиз контрол с функция стоп вече са стандартни от версиите Sport S нагоре. Задната камера с динамични линии, системите за контрол на сцеплението и на стабилността със защита срещу преобръщане са стандартни за всички версии.

Емблематичен дизайн: Нова решетка, нови джанти и множество опции за покрив

Новият Wrangler се разпознава веднага с традиционните дизайнерски елементи на Jeep. Емблематичната решетка със седем отвора е с актуализирана визия. Новият дизайн подобрява охлаждането и същевременно позволява монтирането на фабрично инсталирана лебедка Warn за версиите Rubicon.

Новата антена е интегрирана в предното стъкло и заменя предишната метална мачтова антена за по-рационален външен вид и по-лесно преминаване край храсти и клони на дървета.

Налични са десет нови типа джанти (стандартни и опционални) с размер от 17 до 20 инча, включително Beadlock джанти (със специално захващане на гумата към джантата с метални пръстени) в пакета Xtreme 35, които дават възможност за използване на гуми, вариращи от 32 до 35 инча.

Клиентите имат възможност за вълнуващи изживявания под открито небе с различни конфигурации на покрива на автомобила. Сред тях са нов стандартен мек премиум покрив, два твърди покрива (черен и в  цвета на автомобила), ексклузивен Sky One-Touch електрически мек покрив, както и полуврати. Те позволяват десетки различни комбинации така, че клиентите да могат да персонализират своето офроуд приключение според специфичните си желания.

Wrangler се предлага в 10 атрактивни екстериорни цвята, включително новият Anvil, Earl, Firecracker Red, Granite Crystal, Silver Zynith, High Velocity, Hydro Blue, Sarge, Bright White и Black.

Автентичен интериор с премиум характеристики и технологии

Изисканият интериор на новия Wrangler е комбиниран с премиум функции и технологии заедно с характерната за Jeep функционалност и гъвкавост. Централната конзола, вдъхновена от наследството на марката, има изчистена форма, която допълва хоризонталния дизайн на таблото. Облицованото арматурно табло разполага с нови меки на допир повърхности с контрастни акцентиращи шевове.

Изцяло нов 12,3-инчов сензорен екран (най-усъвършенстваният и най-голям дисплей, предлаган някога във Wrangler) съдържа мултимедийна система Uconnect 5 от пето поколение. Дисплеят се намира на видно място в горната  част на централната конзола, точно над новия тесен правоъгълен вътрешен вентилационен отвор. Двата вентилационни отвора в страничните краища на таблото запазват характерната си кръгла форма.

Новата мултимедийна система Uconnect 5 осигурява работни скорости, които са пет пъти по-бързи в сравнение с предишното поколение. Използвайки операционна система Android и актуализации по въздуха (OTA), системата Uconnect 5 осигурява гъвкавост и постоянно развитие с добавяне на ново съдържание, функции и услуги. Мултимедийният пакет включва:

  • 12,3-инчов сензорен екран (новост)
  • Офроуд маршрути (новост)
  • Пет потребителски профила – запаметяване на персонализирани музикални предпочитания, приложения, позиция на седалката, ъгли на огледалото и настройки на климатичната инсталация (новост)
  • Безжично свързване Apple CarPlay и Android Auto
  • Напълно адаптивен начален екран за бърз достъп до често използвани функции и работа с едно докосване (новост)
  • Едновременна връзка за два телефона с Bluetooth (новост)
  • Функция Alexa Home to Car за включване на виртуален асистент Alexa в автомобила с възможност за естествени гласови команди и функции Car to Home
  • Мобилно приложение Uconnect
  • Платформа SiriusXM 360L и персонализирани радио станции (новост)
  • Навигация TomTom с предвидимо търсене, естествени гласови команди и актуализации за трафика в реално време
  • Актуализация по въздуха на навигационните карти (новост)
  • 4G LTE Wi-Fi точка за свързване на до осем безжични устройства

Пътниците в автомобила са винаги свързани, като функционалността е подобрена със стандартни двойни USB портове тип C, които позволяват на устройствата да се зареждат до четири пъти по-бързо. Новият Wrangler предоставя общо до седем USB порта тип A и тип C за двата реда седалки. Стандартните 12-волтови контакти за аксесоари са разположени на няколко места в кабината, а 115-волтов AC контакт е наличен за захранване на допълнителна електроника.

Сертифициран и подготвен за всякакви маршрути

Jeep ще бъде първата автомобилна марка, която предлага вградено в автомобила ръководство за офроуд излети и маршрути. Това става с въвеждането на функцията Trails Offroad в новия Wrangler. Цялостната система за навигиране по офроуд трасета прави планирането на пътувания извън асфалта по-лесно от всякога.

Функцията Trails Offroad е интегрирана в мултимедийната система Uconnect 5 и показва на новия 12,3-инчов екран с висока разделителна способност упътвания за 62-те офроуд маршрута Jeep Badge of Honor, които включват Rubicon Trail в Калифорния, Hell’s Revenge в Юта и Jericho Mountain в Ню Хемпшир. За повече вълнуващи приключения собствениците могат да сключат премиум абонамент, който им дава достъп до пълния каталог на Trails Offroad с над 3000 маршрута.

Каталогът Trails Offroad обхваща голямо разнообразие от офроуд маршрути с различни нива на трудност и разнообразни терени, като предлага несравнимо ниво на информация и качество, включително:

  • Експерти оценяват всички маршрути въз основа реални впечатления
  • Последователна оценка на трудност въз основа на 14 критерия
  • Описание на маршрута
  • Ключови точки в маршрутите, препятствия и забележителности

Това ново партньорство дава на клиентите на Jeep подробна информация за най-добрите офроуд приключения в Съединените щати и части от Канада, с достъпни актуализации по въздуха. Клиентите също така ще могат да навигират директно до началната точка на избраното от тях офроуд приключение и да следят напредъка си, като следват интегрирани карти на маршрута. Ненадминатата интеграция в автомобила допълнително затвърждава лидерството на марката Jeep в офроуда.